Europa ar putea rata tranziția energetică înainte de a o începe!

de Georgiana

În acest moment, totul arată ca și cum nu ar fi nicio problemă. Prețul mașinilor electrice este în creștere dar vânzările continuă să crească și ele, în parte fără îndoială datorită stimulentelor guvernamentale, în parte și din cauza creșterii prețurilor la carburanți.

Compania chinzeă CATL, unul dintre principalii jucători pe piața bateriilor, a raportat în primul trimestru al anului o scădere a profiturilor cauzată de costurile de producție mai mare. Ceea ce sugerează acest rezultat este că această companie a absorbit până acum majorările de prețuri ale materiilor prime, dar rămâne de văzut cât va mai putea adopta această strategie sau câtă vreme va mai fi ea eficientă.

Între timp, președintele companiei Rivian, un start-up de mașini electrice, care are în spate gigantul Amazon, a avertizat recent cu privire la o penurie de baterii pentru această industrie. Avertismentul său nu era deloc unul superficial: „Ca să ne exprimăm foarte simplu, toată producția de baterii luată la un loc reprezintă sub 10% din ceea ce vom avea nevoie în următorii 10 ani. Asta înseamnă că 90%-95% din lanțul de aprovizionare nu există.”, a afirmat RJ Scaringe .

S-ar putea crede că, cel puțin în ceea ce privește energia solară și cea eoliană, lanțurile de aprovizionare funcționează și sunt bine dezvoltate. Este posibil, dar totuși metalele necesare pentru a aproviziona aceste lanțuri sunt foarte dificil de găsit, mai ales în Europa.

Articole asemănătoare

Scrie un comentariu

*Prin folosirea acestui formular sunteți de acord cu stocarea și gestionarea acestor date de către MetropolisNews.ro.

Acest website folosește cookie-uri pentru a vă îmbunătăți experiența. Accept Citiți mai multe