În total 19 companii sunt vizate în prezent de decizia Comisiei Europene. Ea a prezentat lista cu marile platforme online care, de la sfârșitul lunii august, vor fi supuse unor controale sporite. Acestea vizează respectarea noilor cerințe europene asupra conținuturilor.
AliExpress al Alibaba, Marketplace al Amazon, App Store de la Apple și alte 16 platforme online vor fi supuse noilor reguli UE privind conținutul online începând cu luna august. Celelalte 16 companii sunt booking.com, Facebook, Google Maps, Google Play, Google Search, Google Shopping, Instagram, Linkedin, Pinterest, Snapchat, TikTok, Twitter, Wikipedia, YouTube, Bing al Microsoft și Zalando.
Comisia a adoptat, astfel, primele decizii prevăzute în Regulamentul referitor la serviciile digitale (DSA). Ei au ales 17 platforme online foarte mari și 2 motoare de căutare online utilizate frecvent și care au cel puțin 45 de milioane de utilizatori activi pe lună.Comisia a ales platforme online care au un număr mare de utilizatori. Aceste date trebuiau să fie publicate de companii până la 17 februarie 2023.
Odată alese, companiile respective vor trebui să se conformeze, în termen de patru luni, tuturor noilor obligații care le revin în temeiul Regulamentului referitor la serviciile digitale. Scopul urmărit este acela de a conferi un rol mai pregnant utilizatorilor online și de a-i proteja, inclusiv pe minori. Regulamentul impune companiilor alese obligația de a evalua și de a atenua riscurile sistemice la care sunt expuși utilizatorii. De asemenea, platformele online trebuie să pună la dispoziție instrumente solide de moderare a conținutului.
În acest sens, se prevede un rol mai pregnant al utilizatorilor, o protecție solidă a minorilor, o moderare mai diligentă a conținutului. În plus se vrea mai puțină dezinformare, precum și o mai mare transparență și responsabilitate.