Dacia va intra pe segmentul C (Clasa Compactă), a treia categorie a segmentelor europene pentru autoturisme, descris drept „mașini medii”, segment ce este echivalent cu clasa de mărime „mașină de familie mică” Euro NCAP. Deși, tehnic, se bazează pe Renault Megane, cei de la Dacia spun că vor face tot posibilul să nu fie doar o copie a fratelui mai mare de concern.
Într-o perioadă în care vehiculele compacte pierd popularitate în favoarea SUV-urilor, Dacia intenționează să propună un model care să combine elemente distincte de design, inspirate de mașini precum Citroën C4 și Skoda Scala.C-Neo ar trebui să aibă o lungime similară cu cea a viitorului Duster, estimată în jur de 4,40 metri. Designul va fi elaborat cu grijă pentru a se diferenția de Duster, evitând orice asemănare prea evidentă.
Scopul este de a prezenta un model cu o identitate proprie, marcat de o ușoară ridicare a gărzii la sol, fără a sacrifica estetica cu un acoperiș excesiv de înalt. Partea din spate a mașinii va avea o linie de acoperiș înclinată, adăugând astfel o notă distinctivă întregului design.